آب خوراك اسمزمعكوس
ديدگاهي جديد از دنياي آب و فاضلاب و تصفيه آب

با اجزاي دستگاه تصفيه آب صنعتي RO بيشتر آشنا شويد.

گزارش كرد كه غشاهاي پلي آميد از نظر جسمي و شيميايي پايدار هستند و در نتيجه مي توان از آنها عمر طولاني غشا را داشت. برخي از پلي آميدهاي آروماتيك معطر در حين كار مداوم و در محدوده pH 4 تا 11 پايدار هستند ، در حالي كه اين محدوده عملكرد ممكن است براي مدت زمان 1 تا 2 تا 12 افزايش يابد. استفاده طولاني مدت در مقادير pH شديد ممكن است باعث تغييرات غيرقابل برگشت در ماده غشايي شود و توانايي جداسازي آن را تغيير دهد ، و كوزارك (1979b) محدوده pH عملياتي باريك تري را از 3 تا 9 با مقدار بهينه pH ذكر شده 5.5 پيشنهاد كرد. غشا Polyهاي پلي آميد قادر به عملكرد در دماي بالاتر از غشاي استات سلولزي هستند (Burns and Roe 1979) و كوزارك (1979b) نشان دهنده دامنه عملكرد ايمن تا 49 درجه سانتيگراد است. غشا Polyهاي پلي آميد از اين نظر كه از نظر تخريب بيولوژيكي در برابر مواد بيولوژيكي مصون هستند ، از اين نظر غشاهاي پلي آميدي يك مزيت اضافي دارند ، زيرا ميكروارگانيسم ها هنوز آنزيم هايي ايجاد نكرده اند كه با پليمرهاي مصنوعي واكنش نشان دهند (Burns and Roe 1979). مهمترين عيب غشاهاي پلي آميد حساسيت شديد آنها به اكسيدان ها است. شرايط گارانتي 0 ميلي گرم در ليتر غلظت كلر آب خوراك را مشخص مي كند (كوزارك 1979b). اسپاتز و فريدلندر (1978) اظهار داشتند كه هر زمان اكسيد كننده ها ، به ويژه كلر در آب تغذيه قرار گيرند ، بايد از پلي آميد به دقت اندازه گيري شود و احتمالاً از آن اجتناب شود ، مگر اينكه PH به حدي باشد كه پتانسيل اكسيداسيون كم است. غشاهاي كامپوزيتي لازم نيست فيلم سطح متراكم نازك و زير ساخت متخلخل غشا os اسمز معكوس از يك ماده ساخته شود. با بهينه سازي تشكيل هر لايه و ساندويچ لايه ها با هم ، مي توان غشايي با ويژگي هاي عملكرد برتر توليد كرد. با كاهش ضخامت فيلم متراكم ، مي توان نفوذپذيري غشاها را بدون كاهش رد نمك آنها افزايش داد. بلفورت (1977) گزارش داد كه غشاهاي كامپوزيتي قادرند آب دريا را با شار زياد 1.02 m3 / m2.d (25 gal / ft2.d) با 10.3 MPa (1500 psig) شيرين كنند. حتي با وجود آب آشاميدني تميز ، شار آب از طريق يك غشا an ناهمسانگرد با زمان كم مي شود. پديده Th ظاهراً نتيجه يك فرايند خزش است كه در آن لايه سطحي متراكم با تركيب شدن با ساختار متخلخل بلافاصله در زير آن ، ضخامت مي يابد. اثر تراكم با غشاهاي شار بالا و در دماهاي بالا بيشتر نمايان مي شود. يك مزيت عمده غشاهاي كامپوزيتي بهبود مقاومت آنها در برابر اين پديده تراكم است (Porter 1978).

مشاهده مطالب مرتبط  بيشتر :

https://siteariawebnews.sitearia.ir/

غشا compos مركب از نظر پيكربندي به غشاي استات سلولزي نامتقارن Loeb-Surirajan شبيه است. يك فيلم فوق العاده نازك از يك پليمر نيمه نفوذ پذير بر روي سطح متخلخل ريز غشا support ساپورت نفوذپذير در آب ايجاد مي شود. نفوذ پذيري آب از مواد فيلم نازك ، ضخامت فيلم نازك و ويژگي هاي منافذ موجود در سطح غشا support پشتيباني ، شار آب را از طريق اين غشاهاي كامپوزيتي تعيين مي كند. ضخامت فيلم نازك از 0.01 تا 0.10 l1m است و با قابليت توليد مجدد متنوع و كنترل مي شود. غشا compos كامپوزيت نسبت به غشا نامتقارن كلاسيك بسيار بهبود يافته است ، با اين حال ، با از بين بردن ناحيه مشخص شده بين لايه نازك و زير ساخت متخلخل (Burns and Roe 1979) • آزادي بيشتري در تهيه غشاهاي كامپوزيتي فراهم مي شود از جمله: انتخاب مستقل از موادي كه مي توان مانع نيمه تراوش فوق العاده نازك و غشاي ساپورت ريز متخلخل را از آنها تهيه كرد. توسعه و آماده سازي مستقل فيلم نازك و غشاي پشتيباني متخلخل كه امكان بهينه سازي هر يك از اجزا for را براي عملكرد خاص آن فراهم مي كند. كنترل قابل تكرار بيش از ضخامت فيلم نازك در صورت نياز براي كاربردهاي مختلف. و كنترل بهتر تخلخل مانع نازك نفوذپذير (Burns and Roe 1979). انواع مختلفي از كامپوزيت غشاي فيلم نازك توليد شده است با اين حال ، از پلي سولفون بيشترين استفاده را در تجاري سازي غشاي كامپوزيت داشته است (سوداك و همكاران 1979). موسسه تحقيق و توسعه ستاره شمالي يك غشاي پلي اتيلن ايمين متقاطع را ايجاد كرد كه به عنوان NS-IOO تعيين شده است (Chian et a1. 1975). غشا has داراي يك لايه فعال غالب از پلي اتيلن ايمين است كه با m-toluene 2،4-diisocyanate پوشانده شده و روي يك پشتيباني از پلي سولفون متخلخل پوشانده شده است.

ليست قيمت دستگاه تصفيه آب صنعتي

 ادعا شد كه NS-100 اميدوار كننده ترين غشايي است كه تاكنون با توجه به ثبات pH ، شار نفوذ و حذف املاح ، به ويژه تركيبات آلي قطبي كوچك ايجاد شده است (Chian et a1. 1975). در 10.3 MFa (1500 psig) ، گزارش شده است كه اين غشا داراي شار بيش از 0.8 m3 / m2.d (20 gal / ft2.d) با 99.5 درصد رد نمك است كه با آب دريا مصنوعي استفاده مي شود (Porter 1978). در يون افزودني ، گزارش شده است كه غشا when هنگام استفاده براي تغذيه آب قليايي با pH 7 تا 13 از پايداري بسيار خوبي برخوردار است. اسپاتز و فريدلندر (1978) اظهار داشتند كه غشا will در بسياري از فرآيندهاي نياز به حذف نمك مياني در مقادير pH بالا نياز را پر مي كند. . اشكال عمده آن اين است كه به راحتي توسط كلر مورد حمله قرار مي گيرد. برنز و رو (1979) يك تركيب فيلم نازك از الكل فورفوريل را توصيف كردند كه به عنوان NS-200 تعيين شده است. غشا بر روي تكيه گاه پلي سولفون تهيه مي شود و 99 درصد پسماند نمك و شار آب 0.73 تا 0.81 ميلي متر مكعب در متر مكعب (18 تا 20 گالن در ft2.d) را آزمايش مي كند ، هنگامي كه روي محلول نمك 3.5 درصد در 6.9 آزمايش مي شود MFa (1000 psig) به مدت 1000 ساعت. برنز و رو (1979) يك غشا compos كامپوزيتي پلي آميد ، PA-100 را توصيف كردند كه به روشي مشابه NS-IOO تهيه شده است با اين تفاوت كه ايزوفتالوئيل كلريد براي تشكيل سد معكوس  به جاي تولوئن ديزو سيانات استفاده مي شود. مهم يا عيب غشاي كامپوزيتي PA-100 ، مانند ساير غشاهاي كامپوزيتي ، حساسيت بالاي آن به خوراك هاي كلر است كه منجر به زوال سريع ممبران مي شود. مطالعات تحقيقي براي اصلاح سيستم PA-100 براي تحمل بيشتر غشا در برابر خوراك هاي كلر شده و از بين بردن هزينه اضافه شده دكلره انجام شده است.

از ديگر مقالات ما ديدن فرماييد

اين تلاش ها منجر به توليد غشاي كامپوزيتي پلي آميد شد كه از آن با عنوان PA-300 ياد مي شود. مانع PA-300 از ميعانات سطحي ميعانات اپي كلرهيدرين اتيلن ايدامين (اپيامين) با كلريد ايزوفتالوئيل تهيه مي شود (Burns and Roe 1979). اگرچه غشاهاي PA-300 حساس به كلر هستند ، اما در مقايسه با سري PA-100 در خوراك هاي كلر بسيار پايدارتر هستند (Burns and Roe 1979). Burns and Roe (1979) يك غشاي كامپوزيتي تري استات سلولزي را با يك فيلم ضخيم 0.025 تا 0: 050 ~ متر توصيف كردند كه با غوطه وري در محلول رقيق استات سلولز (2.83 درصد) روي يك لايه نازك سلولز نيترات سلول متخلخل تشكيل شده است. . ضخامت فيلم توسط يون كنسانتره پليمر تري استات سلولز در محلول و با سرعت برداشت فيلم كنترل مي شود. نوع جديدي از غشاي نامتقارن اسمز معكوس خشك در حال توسعه است و در عناصر اسپريال توسط Chemical Systems، Inc گنجانيده شده است (Burns and Roe 1979). غشاها ، توليد شده در ريخته گري از محلول فرآوري شده از تريسترهاي سلولز كواترن شده ، در انبار خشك و پايدار خشك و مرطوب هستند. به دليل وجود گروههاي آمونيوم كواترنر ، غشاي جديد نسبت به غشاet استات سلولز از نفوذ پذيري و قدرت انعطاف پذيري بيشتري برخوردار هستند و همچنين در برابر هيدروليز ، اكسيداسيون كلر و تخريب زيستي مقاومت بيشتري دارند. مقادير اندازه گيري شده براي شار آب و رد نمك به ترتيب 0.92 متر مكعب در مترمربع · d (22.5 گالن در فوت ft.d) و 98 درصد به ترتيب در يك 1 بود. درصد محلول كلريد سديم در MPa 6.9 (1000 psig) (Channabasappa و Strobel 1976). خلاصه ثبات نسبي چهار ماده غشاي اسمز معكوس تحت شرايط مختلف عملياتي توسط Spatz and Friedlander (1978) بررسي شد. پايداري غشاها در pH پايين به ترتيب پلي فوران> استات سلولزي> پلي اتيلنيمين> پلي آميد بود ، در حالي كه مقاومت مم بران در برابر محلول هاي آب خوراكي با pH بالا در رده پلي آميد 15> پلي اتيلن ايمين> پلي فوران> استات سلولز بود.

دستگاه تصفيه آب صنعتي ro چيست

 پايداري غشا در برابر اكسيداسيون توسط كلر به ترتيب استات سلولز> پلي اتيلنين> پلي آميد> پلي فوران بود. نويسندگان نتيجه گرفتند كه هيچ يك از مواد غشايي بهترين نيست و انتخاب غشا application كاربرد ويژه اي دارد. انتظار مي رود مواد غشايي اضافي در آينده در دسترس قرار گيرد كه علاوه بر بهبود دوام فيزيكي و مكانيكي ، باعث افزايش پايداري شيميايي و بيولوژيكي مي شود و در عين حال قابليت اطمينان فرآيند mr9 را فراهم مي كند. ماژول غشا غشاي اسمز معكوس را در خود جاي داده است بنابراين جريان تغذيه از جريان محصول آب بندي مي شود. ماژول بايد از نظر مكانيكي s پشتيباني از غشا when و فرآيندهاي غشايي را داشته باشد ، در صورتي كه تحت فشارهاي شديد 1.4 تا 10.3 MFa (200 تا 1500 psig) قرار گيرند. ماژول همچنين بايد ساخته شود تا از نشت فشار بين جريان تغذيه و توليد و فشارهاي زياد در سيستم جلوگيري كند. از نظر هيدروديناميكي ماژول بايد به گونه اي طراحي شود كه تجمع لايه هاي نمكي و رسوبي بر روي سطح غشا را كه مانع غشا membrane در عملكرد مي شود ، به حداقل برساند. ماژول همچنين بايد تراكم بسته بندي غشايي بالايي را براي كاهش هزينه هاي سرمايه مخازن تحت فشار فراهم كند و بايد جايگزيني غشاي بدون پيچيده را در خود جاي دهد. چهار پيكربندي متداول ماژول مورد استفاده برچسب صفحه و قاب ، لوله ، زخم مارپيچ و طرح الياف توخالي است. صفحه و قاب ماژول اولين پيكربندي ماژول كه در كاربردهاي وسيع فرآيند اسمز معكوس به كار رفته است ، سيستم هاي صفحه و قاب توسط شركت Aerojet General Corporation (1966) لغو شده است. طرح اصلي در اصل مشابه فيلتر پرس بود و در اواخر دهه 1960 به دليل سختي و هزينه تغيير غشاي تخريب شده ساخته شد (Belfort 1977). با نصب هر غشا روي يك دستگاه پشتيباني فردي ، تجهيزات و هزينه هاي نگهداري بهره وري حاصل از اين پيكربندي اوليه و پيكربندي قاب را توجيه نمي كند (جانستون و ليم 1973). در حالي كه شكل و شمايل صفحه و قاب در ايالات متحده رها شده بود ، شركت قند دانمارك ، DDS ، توسعه سيستم هاي صفحه و قاب را ادامه داد (Nielsen et al. 1980). از طريق بهبود فرآيند مداوم ، DDS يك صفحه صفحه و پيكربندي قاب دوم را نشان داد كه در شكل 4 (ب) نشان داده شده است.

مشاهده مطالب بيشتر :http://parsiblogwebnews.parsiblog.com/

 در حالي كه جريان توسط صفحات اسپيسر بر اساس صفحات پشتيباني كننده غشا در طرح اصلي انجام مي شود ، شكل 4 (الف) ، طراحي DDS نسل دوم صفحات فاصله را از بين مي برد و اجازه مي دهد شكل يون كانال غشا از صفحات پشتيباني همسايه باشد ، شكل 4 (ب) اين طراحي نسل دوم به مخزن تحت فشار نيازي ندارد زيرا هر غشا individ به صورت جداگانه توسط صفحات جداكننده مجاور مهر و موم شده است ، شكل 5. با اين حال ، اين ماژول ها در معرض رسوب گذاري هستند ، تميز كردن و تعويض آنها دشوار است و متعاقباً نيز نسبتاً پرهزينه هستند. ماژول هاي توبولار ماژول لوله اي ، شكل 6 ، ساده ترين طراحي در بين تمام ماژول هاي مورد استفاده در اسمز معكوس است و اولين مدول تجاري فعلي است كه توليد شده است (Kellar 1979). غشا into وارد شده يا روي سطح يك لوله متخلخل كه براي مقاومت در برابر فشارهاي كاري بالا طراحي شده است ، پوشانده مي شود. آب تغذيه تحت فشار به يك انتهاي لوله وارد شده و از لوله عبور مي كند در حالي كه آب محصول به صورت راديال از غشا نفوذ مي كند. اسكن لوله به صورت مرتب شده است.

صفحه اول و پيكربندي قاب

پيكربندي صفحه و قاب نسل دوم

صفحه و پيكربندي قاب (الف) نسل اول و (ب) طراحي نسل دوم (نيلزن و همكاران 1980).

صفحه دوم و پيكربندي قاب (OWRT 1979).

چند لوله به طور معمول به صورت سري يا موازي متصل مي شوند و عنصر ماژول لوله اي را تشكيل مي دهند (OWRT 1979).

سري يا موازي ماژول لوله اي در طي دهه 1960 در يونهاي كاربردي مانند جداسازي هاي شيميايي و فرآورده هاي غذايي و دارويي نسبتاً موفق بود. مزاياي طرح لوله اي مربوط به توانايي آن در تصفيه آب هاي خوراكي بسيار كدورت و سهولت تميز كردن آن به صورت مايع يا مكانيكي است (OWRT 1979).

دستگاه تصفيه آب صنعتي دست دوم

از معايب پيكربندي لوله اي مي توان به هزينه هاي بالاي سرمايه ، هزينه هاي بالاي پمپاژ مربوط به سرعت هاي بالا براي جلوگيري از تشكيل رسوب در سطح غشا ، ميزان توليد آب كم در واحد حجم ماژول و تراكم بسته بندي پايين اشاره كرد.

ماژول هاي زخمي مارپيچي ماژول هاي زخمي مارپيچي در اواسط دهه 1960 توسط بخش سيستم هاي سيال محصولات جهاني روغن وارد كانال شدند و يك گام بزرگ به جلو در توليد تراكم هاي بزرگ بسته بندي بودند (Kellar 1979). ماژول مارپيچ مارپيچ ، شكل 7 ، شامل دو لايه غشاي نيمه نفوذ پذير است كه توسط پارچه اي نايلون يا داكرون بافته شده است. يك پاكت انعطاف پذير با آب بندي لبه هاي غشا در سه طرف تشكيل مي شود. سمت باز به يك لوله مركزي سوراخ دار متصل مي شود. يك ورق تور پلاستيكي ، كه در مجاورت غشا و فرآيندهاي غشايي قرار گرفته است ، لايه هاي غشا را هنگام مونتاژ جدا مي كند و باعث تلاطم در جريان خوراك در حين كار مي شود. پاكت و تور پيچيده شده است.

عنصر ماژول مارپيچي (OWRT 1979).

در اطراف لوله مركزي به شكل مارپيچ شبيه سايه پنجره. سپس عنصر مارپيچ زخم براي استفاده در ظرف فشار آماده است. خوراك خوراكي تحت فشار از طريق غشا into به داخل پارچه نفوذ مي كند. كانالهاي جريان نفوذ را به سمت لوله مركزي سوراخ دار جهت جمع آوري و خارج شدن از سيستم هدايت مي كنند. ماژول زخم مارپيچي داراي تراكم بسته بندي بالا و توليد كم است زيرا من به شما زنگ مي زنم كه به راحتي تميز مي شويم و از طيف گسترده اي از برنامه ها استفاده مي كنيم (OWRT 1979). ماژول هاي مارپيچ زخم را مي توان باز كرد و از نظر نقص بررسي كرد و مي توان لوله محصول را آزمايش كرد تا نشت در طول تمام رگ را تعيين كند. وقتي نقص در غشا membrane يا لوله محصول بصورت بصري يا رنگ وجود داشته باشد ، مي توان قبل از استفاده مجدد ، آن را برطرف كرد. ماژول هاي مارپيچ زخم نيز به دليل مقاومت در برابر تشكيل مقياس و رسوب دهي محبوب بوده اند. مخزن تحت فشار مي تواند حداكثر شش عنصر ماژول غشايي را به صورت سري نگه دارد كه ماژول بهره وري 0.6 تا 1.2 m3 / m2 / d (15 تا 30 gall ft2 / d) را دارد. بازيابي محصول از 5 تا 15 درصد دبي جريان تغذيه است ، در حالي كه فشار جانبي محصول در محدوده ماژول از 206 تا 276 KPa (30 تا 40 psig) كاهش مي يابد.

از ديگر مقالات مرتبط ما ديدن فرماييد

عيب اصلي ماژول هاي زخم مارپيچي حساسيت آنها به آبخورهاي با كدورت بالا به دليل عبور جريان كوچك خوراك است كه در صورت عدم پيش تصفيه گسترده در معرض گرفتگي قرار مي گيرند. فضاهاي مرده در ناحيه بين عنصر و مخزن تحت فشار در معرض رشد بيولوژيكي قرار دارند ، در حالي كه مهر و موم هاي حلقه اي 0 كه عناصر و درپوش هاي انتهايي ماژول را جدا مي كنند مي توانند نيك يا خشن شوند و اجازه نشت آب رد شده به جريان محصول را بدهند. بخشي از غشا براي اتصال چسب مورد نياز است و منجر به توليد مناطق غير توليدي داخل ماژول مي شود. سرانجام ، مونتاژ عناصر توسط نيروي نيمه ماهر انجام مي شود و مي توان تغييرات در كيفيت ماژول را انتظار داشت. ماژول هاي توخالي الياف ماژول الياف توخالي ، شكل 8 ، اولين بار توسط DuPont در اواخر دهه 1960 ساخته شد و بعداً نيز توسط Dow Chemical توليد شد (باكلي 1975). DuPont از غشاهاي پلي آميد معطر در واحدهاي خود استفاده مي كند در حالي كه Dow Chemical از غشاي تري استات سلولزي استفاده مي كند. مواد غشايي به الياف توخالي مو مانند با قطر خارجي 85 تا 200 متر چرخانده مي شود. الياف در يون پيكربندي شكل aU براي جريان آب نمك خارجي يا در يك پيكربندي مستقيم براي جريان آب نمك داخلي بهم پيوسته اند. الياف به دور قاب پشتيباني مي شوند و انتهاي باز آنها با اپوكسي درون ورق لوله قرار مي گيرد و مطمئن مي شويم كه الياف مسدود نشده اند. با ماژول هاي جريان خارجي ، محصول از طريق فيبر پشتيباني نشده به داخل شعاع نفوذ مي كند. اين محصول از طريق سوراخ شدن الياف توخالي به محفظه جمع آوري محصول منتقل مي شود. ماژول جريان خارجي بسيار سازگار است ، هزينه كمي دارد و مي تواند فشارهاي بالاي 2.8 MPa (400 psig) را تحمل كند. عيب آن اين است كه به راحتي وصل مي شود و به دليل فاصله كم بين الياف در يك بسته ، تميز كردن آن دشوار است. ماژول هاي جريان داخلي مشابه مبدل هاي حرارتي هستند. آب خوراك از يك انتها به سوراخ الياف توخالي مي رود ، در امتداد قسمت داخلي الياف حركت مي كند و از انتهاي ديگر واحد خارج مي شود. اين محصول از طريق ديواره هاي فيبر به بيرون شعاعي نفوذ مي كند. طراحي خوراك داخلي علاوه بر تأمين آب-ديناميك كنترل شده خوراك كه سهولت در نظافت را بهبود مي بخشد ، داراي خصوصيات خاص طراحي خوراك خارجي نيز مي باشد. اين طرح نسبتاً جديد است و هيچ تجربه عملي در ادبيات گزارش نشده است. مخازن تحت فشار معمولاً داراي يك عنصر هستند. محدوده هاي بهره وري

كاتالوگ دستگاه تصفيه آب صنعتي

ماژول فيبر توخالي (DuPont 1977a).

از 0.12 تا 0.24 متر مكعب در متر مكعب در روز (3 تا 6 گالن بر فوت در روز در روز) (سوختگي و رو 1979) ، عناصر داراي تراكم بسته بندي بالاي 39400 متر مربع در متر مكعب (12000 فوت 2 / فوت 3) هستند و حتي در برابر فروپاشي فشار مقاوم هستند به 4 • 1 t 0 6. 9 MP a (6 00 t 0 1 00 0 psi g) (Porter 1978). هزينه هاي توليد نسبتاً كم است و سيستم هاي مبتني بر اين پيكربندي بسيار جمع و جور هستند (OWRT 1979). الياف شكسته ادعا مي شود كه با فروپاشي خود ترميم مي شوند (Burns and Roe 1979). بازيابي محصول در هر ماژول 50 تا 60 درصد از ميزان جريان خوراك است. از آنجا كه فيبرها خود توانايي تحمل فشارهاي زياد را دارند ، ماژول محصور كننده اصلي ترين م mechanicalلفه مكانيكي واحد كامل است و نيازي به صفحه هاي پشتيباني نيست. نتيجه يك نياز نسبتاً كم هزينه تجهيزات است (جانستون و ليم 1973). حتي اگر اين تركيب ماژول اقتصادي باشد ، حساسيت آن در برابر رسوب و مشكل در تميز كردن واحدها نياز به پيش تصفيه گسترده دارد حتي هنگام تصفيه آب هاي خوراك نسبتاً تميز (OWRT 1979). پيش نياز به شدت دامنه برنامه هاي كاربردي براي اين پيكربندي ماژول را محدود مي كند. ماژول هاي الياف توخالي ، مانند ماژول زخم مارپيچي ، بين ورق لوله محصول و تميز كردن و نگهداري غشاها حتي با پيش تصفيه براي كاهش رسوب و پوسته پوسته شدن غشاهاي اسمز معكوس ، واحدهاي اسمز معكوس تميز كردن و شستشوي دوره اي را دوباره مي خواهند. Shields (1979) نشان داد كه يك برنامه تميز كردن منظم باعث افزايش عمر غشا و حفظ عملكرد كافي غشا مي شود. از آنجا كه هزينه هاي تميز كردن شيميايي به طور متوسط ​​كمتر از 0.02 دلار به ازاي هر 1000 گالن آب محصول است (Shields 1979) ، تميز كردن معمول به طور واضح صداي خوبي است.

به مطالب مرتبط ديگر ما سر بزنيد:

https://blogiranwebnews.blogiran.net/

جانستون و ليم (1973) گزارش كردند كه به دليل رسوب شدن سطح غشا، ، تراكم ساختار زيرين پليمر در اثر فشارهاي وارد شده ، يا آسيب شيميايي غيرقابل برگشت و / يا فيزيكي به پليمر ، شار آب محصول كاهش يافته و نفوذ پذيري غشا با Wi 11 كاهش مي يابد لايه سطحي. لايه سطحي غشا مي تواند در اثر هيدروليز گروه استر در غشاهاي استات سلولزي يا در اثر سايش فيزيكي توسط مواد ذرات معلق در محلول خوراك آسيب ببيند. ژل هاي كلوئيدي يا رسوبات جامد سطح غشا را كثيف مي كنند ، باعث افزايش فشار اسمزي خوراك مي شوند و نيروي محرك خالص جريان در غشا را كاهش مي دهند. روشهاي عملي غيرمعادله اي كه ممكن است در ايجاد رسوب غشايي نقش داشته باشد ، شامل موارد زير است: (Burns and Roe 1979) تجمع سطح پايين رسوبات در مدت زمان طولاني ، تفسير كافي 1n از داده هاي رد نمك و بهره وري ، و / يا تغيير 25 در تركيب آب خوراك. براي جبران هر يك از شرايط فوق ، تجهيزات تميز كردن ، مواد شيميايي و رويه ها در تأسيسات اسمز معكوس مورد نياز است. ملاحظات عملياتي روشهاي تميز كردن با توجه به نوع ماژول اسمز معكوس مورد استفاده متفاوت است. به طور كلي ، تميز كردن يا شستشو در فشارهاي كم خوراك سيستم و سرعت جريان كنسانتره آب نمك تقريباً برابر با جريان جريان خوراك انجام مي شود تا جريان آب محصول به حداقل برسد. تميز كردن يا شستشو بايد مانند حالت عادي ، از سمت تغذيه غشا to تا سمت رد شده انجام شود ، زيرا جريان معكوس يا برافروختگي عقب ممكن است باعث آسيب دائمي ماژول هاي غشا شود. محلول هاي تميز كردن ممكن است براي بهبود كارايي تميز كردن و كاهش زمان تميز كردن مورد نياز ، گرم شوند. با اين حال ، بايد اطمينان حاصل شود كه دماي محلول تميز كننده از حداكثر درجه حرارت مجاز غشا exceed فراتر نرود. گردش مجدد محلول تميز كننده دماي آن را افزايش مي دهد و Burns and Roe (1979) حداكثر دماي محلول تميز كننده 35 درجه سانتيگراد را براي عملكرد ايمن سيستم پيشنهاد مي كنند. مراحل پاكسازي بايد هنگامي انجام شود كه يا عبور نمك 50 درصد از سطح عملكرد طبيعي افزايش يابد ، آب نمك يا ميزان جريان آب محصول بيش از 5 درصد در يونهاي ثابت دما و فشار كاهش يابد ، يا افت فشار ماژول غشا 50 درصد افزايش يابد (برنز و رو 1979) ، اگر يكي باشد مخزن تحت فشار كه مي تواند در آن رشد بيولوژيكي ايجاد شود ، فضاهاي مرده دارند (Burns and Roe 1979) علاوه بر اين ، نقص هاي غشايي را نمي توان بصري تشخيص داد ، مگر با تخريب و حلقه O بزرگ در قطر خارجي ورق لوله محصول اغلب منبع نشت داخلي است. تا 20 درصد از الياف توخالي ممكن است به دليل نقص در توليد ورق لوله محصول مسدود شود (Burns and Roe 1979) و به دليل وجود ورق لوله محصول كه براي گرفتن رانش لازم است ، مناطق غشاي بزرگ غيرمولد هستند از 2.8 مگاپاسكال (400 psig) افت فشار بين خوراك و جريان محصول. سرانجام ، سرعت جريان محدود ممكن است در مناطق مجاور ورق لوله حاصل از توزيع جريان nonuni از طريق بسته نرم افزاري فيبر باشد. خلاصه همانند انتخاب غشايي ، انتخاب پيكربندي ماژول به ويژگي برنامه كاربردي مي شود.

اجزاي دستگاه تصفيه آب صنعتي

تمام تنظيمات mem-Brane شرح داده شده ، به جز طرح صفحه و قاب ، در حال حاضر براي تصفيه آب و / يا فاضلاب استفاده مي شود. انتخاب براي يك استفاده خاص بستگي زيادي به كيفيت آب خام خام ، نيازها و هزينه هاي پيش تصفيه و اقتصاد طراحي ماژول غشا particular خاص دارد. تميز كردن و نگهداري غشاها حتي با پيش تصفيه براي كاهش رسوب و پوسته پوسته شدن غشاهاي اسمز معكوس ، واحدهاي اسمز معكوس تميز كردن و شستشوي دوره اي را دوباره مي خواهند. Shields (1979) نشان داد كه يك برنامه تميز كردن منظم باعث افزايش عمر غشا و حفظ عملكرد كافي غشا مي شود. از آنجا كه هزينه هاي تميز كردن شيميايي به طور متوسط ​​كمتر از 0.02 دلار به ازاي هر 1000 گالن آب محصول است (Shields 1979) ، تميز كردن معمول به طور واضح صداي خوبي است. جانستون و ليم (1973) گزارش كردند كه به دليل رسوب شدن سطح غشا، ، تراكم ساختار زيرين پليمر در اثر فشارهاي وارد شده ، يا آسيب شيميايي غيرقابل برگشت و / يا فيزيكي به پليمر ، شار آب محصول كاهش يافته و نفوذ پذيري غشا با Wi 11 كاهش مي يابد لايه سطحي. لايه سطحي غشا مي تواند در اثر هيدروليز گروه استر در غشاهاي استات سلولزي يا در اثر سايش فيزيكي توسط مواد ذرات معلق در محلول خوراك آسيب ببيند. ژل هاي كلوئيدي يا رسوبات جامد سطح غشا را كثيف مي كنند ، باعث افزايش فشار اسمزي خوراك مي شوند و نيروي محرك خالص جريان در غشا را كاهش مي دهند. روشهاي عملي غيرمعادله اي كه ممكن است در ايجاد رسوب غشايي نقش داشته باشد ، شامل موارد زير است: (Burns and Roe 1979) تجمع سطح پايين رسوبات در مدت زمان طولاني ، تفسير كافي 1n از داده هاي رد نمك و بهره وري ، و / يا تغيير 25 در تركيب آب خوراك. براي جبران هر يك از شرايط فوق ، تجهيزات تميز كردن ، مواد شيميايي و رويه ها در تأسيسات اسمز معكوس مورد نياز است. ملاحظات عملياتي روشهاي تميز كردن با توجه به نوع ماژول اسمز معكوس مورد استفاده متفاوت است. به طور كلي ، تميز كردن يا شستشو در فشارهاي كم خوراك سيستم و سرعت جريان كنسانتره آب نمك تقريباً برابر با جريان جريان خوراك انجام مي شود تا جريان آب محصول به حداقل برسد. تميز كردن يا شستشو بايد مانند حالت عادي ، از سمت تغذيه غشا to تا سمت رد شده انجام شود ، زيرا جريان معكوس يا برافروختگي عقب ممكن است باعث آسيب دائمي ماژول هاي غشا شود. محلول هاي تميز كردن ممكن است براي بهبود كارايي تميز كردن و كاهش زمان تميز كردن مورد نياز ، گرم شوند.

دستگاه تصفيه آب صنعتي چيست

با اين حال ، بايد اطمينان حاصل شود كه دماي محلول تميز كننده از حداكثر درجه حرارت مجاز غشا exceed فراتر نرود. گردش مجدد محلول تميز كننده دماي آن را افزايش مي دهد و Burns and Roe (1979) حداكثر دماي محلول تميز كننده 35 درجه سانتيگراد را براي عملكرد ايمن سيستم پيشنهاد مي كنند. مراحل پاكسازي بايد هنگامي انجام شود كه يا عبور نمك 50 درصد از سطح عملكرد طبيعي افزايش يابد ، آب نمك يا ميزان جريان آب محصول بيش از 5 درصد در يونهاي ثابت دما و فشار كاهش يابد ، يا افت فشار ماژول غشا 50 درصد افزايش يابد (برنز و رو 1979) ، اگر يكي باشد.

 مشاهده منبع

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۵:۳۲ ] [ آب پاك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی