آب خوراك اسمزمعكوس
ديدگاهي جديد از دنياي آب و فاضلاب و تصفيه آب

سازنده دستگاه تصفيه آب صنعتي [RO] (مشاوره رايگان100% تخصصي)

عملكردفيلترشني كه به صورت عبور آب از بستر شن و ماسه‌هاي مش بندي شده[دانه بنديشده]، وظيفه جداسازي و حذف ذرات مخلوط معلق (عمدتا تا قطر 50 ميكرون) از آب در سيستم را به عهده دارد. يكي از مهم‌ترين كاربردهاي فيلترشني كه به عنوان پيش تصفيه به كار گرفته مي‌شود، باعث شفافيت و زلال شدن آب گرديده، ولي املاح محلول و ديگر مواد شيميايي موجود در آب را جذب و حذف نمي‌نمايند.

مطالب پربازديد مرتبط:سازنده دستگاه تصفيه آب صنعتي

امكانمشاوره رايگان تلفني با كارشناسان مجرب تصفيه آب  ۰۹۱۶۶۹۱۵۰۹۰ مهندس قدكساز  ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ واحد فروش شركت براي بهره‌مندي از اين امكان از طريق شماره‌هاي فوق الذكر با ما در ارتباط باشيد.

سازنده دستگاه [RO] تصفيه آب صنعتي(مشاوره رايگان تخصصي)

همانطور كه در بالا گفته شد اين سيستم تصفيه RO نيازمند آب خام زلال و شفاف است چرا كه اگر آب خوراك گل آلود و يا داراي مواد مخلوط در آب باشد  موجب ايجاد مشكلات و خسارت سنگين و يا حتي جبران نا پذير به قطعات اصلي سيستم مانند پمپ و فيلتر ممبران مي‌شود.از اين رو وارد كردن آب زلال و شفاف امري بسيار ضروري و حياتي است كه اين امر بر عهده سيستم پيش تصفيه دستگاه تصفيه آب صنعتي قرار دارد.سيستم پيش تصفيه دستگاه RO عمدتا از طريق فيلتر‌هاي شنيو فيلتر‌هاي كربني و يا مديا فيلتر [به تركيبي از فيلترشني  و فيلتركربني مديافيلتر گفتته مي‌شود] انجام مي‌گيردند.

اينمكانيزم تصفيه درون فيلتر ممبرين به اين شكل انجام مي‌شود كه آب پس از ورود به ممبرين از طريق وسل فاضلاب يا آب غليظ شده از دور ممبرين خارج و آبتصفيه يا همان آب توليد از مركز ممبرين[از نافي ممبرين] خارج مي‌شود.

بيشتر بدانيد : مزايا و معايب دستگاه تصفيه آب صنعتي با روش اسمز معكوس RO

فيلتر شني

فيلترشني ياهمان[Sand Filter] به مخزن‌هايي از جنس كربن استيل[فولاد گالوانيزه]، فايبرگلاس و يا استيل گفته مي‌شود كه به شكل‌هاي استوانه‌اي(اكثرا عمودي ولي در ظرفيت‌هاي بالا به صورت افقي قرار دارند) تحت فشار توليد و بكار گرفته مي‌شوند. كه عمل تصفيه آب را به صورت فيزيكي انجام  داده و باعث حذف ذرات مخلوط و معلق موجود در آب مانند: شن،ريگ، گل، لايي، ذرات معلق و ذرات حاصل از خوردگي مي‌شوند.

سازنده دستگاه [RO] تصفيه آب صنعتي(مشاوره رايگان تخصصي)

در كف مخزن فيلترهاي شني نازل‌هايي با روزنه‌هاي بسيار ريز وجود دارد كه به علت قطر كمآن‌ها عبور شن و ماسه از آن‌ها مقدور نمي‌باشد، اما آب از داخل اين نازل ها عبور مي‌كند و از طريق لوله خروجي در زير مخزن اصلي فيلتر شني قرارر دارد خارج مي‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران»، دستگاه تصفيه آب صنعتي اسمزمعكوس كه با نام دستگاه تصفيه آب RO نيزشهرت دارد،امروزه يكي از مقرون به صرفه‌ترين روش‌هاي تصفيه آب مخصوصا در ظرفيت‌هاي بالا هم از لحاظ هزينه ساخت و هزينه نگهداري هم از لحاظ مصرف آب وانرژي و... بشمار مي‌آيد.اين سيستم تصفيه با مكانيزم فشار عمل مي‌كند به اين صورت كه آب خام زلال و شفاف اما داراي املاح و مواد محلول توسط پمپ‌هايفشارساز نظير پمپ‌هاي طبقاتي همراه با فشار وارد وسل‌هاي دستگاه[وسل مخزن يا مسكن قرار گرفتن فيلترهاي اصلي دستگاه،فيلتر ممبرين است] كه داراي فيلترممبرين هستند وارد مي‌شود و عمل تصفيه و يا به توضيح بهتر عمل جدا سازي صورت مي‌گيرد.

درونمخزن فيلتر شني با شن‌هاي مخصوصي به نام سيليس پر مي‌گردد كه عمدتا از كف به سمت بالا يك‌ لايه سليس درشت روي نازل‌ها براي جلوگيري از گرفتگي و سپس يك ‌لايه سليس متوسط روي لايه‌ي اول و در اخر لايه سليس ريز[كه به سليس شكري نيز معروف هستند] بر روي آن‌ها ريخته مي‌شود.عمده لايه‌ي تشكيل دهنده مواد درون فيلتر لايه اخر، همان سليس شكري كه در حدود 70% از مواد درون فيلتر را شامل مي‌شود، در اثر عبور آب از خلل و فرج بين ذرات سليس، ذرات معلق موجود در آب در ميان سليس‌ها گير كرده و آب تقريباً عاري از ذرات معلق، در خروجي فيلتر شني حاصل مي‌شود. البته جمع شدن ذرات معلق در بين سليس‌هاي فيلتر شني، باعث افزايش افت فشار جريان عبوري از فيلتر مي‌شود كه اگر اين افت فشار از حد معيني عبور كند، بايد فيلتر شني را را بكواش كرد.

سازنده دستگاه تصفيه آب

بكواشهمان سرويس و شستشوي فيلتر شني از طريق تغيير حالت شيرهاي فيلتر شني  و تغيير مسير اب وردي به فيلترشني صورت مي‌گيرد، به اين كونه كه بسته به مدل فيلتر شني كه عمل بك واش با يك شير يا چند شير انجام شود، مسير اب كه از بالا اب خام وارد فيلتر و از كف مخزن اب شفاف خارج مي‌شود وعمل فيلتر صورت مي‌گيرد تغيير كرده و جهت سرويس فيلتر آب از كف مخزن وارد فيلتر و از بالايمخزن خارج مي‌گردد.سپس بعد از گذشت چند دقيقه و شفاف شدن اب خروجه شيرها را به حالت فيلتر اوليه بازميگردانيم.از جمله نمونه‌هاي فيلترشني رايج، همان فيلتر تصفيه آب يخچال ها و پيش فيلتر دستگاه‌هاي تصفيه آب خانگي است كه به عنوان يك فيلتر شني صرفا قادر به جذب ذرات درشت و ارائه آب زلال مصرفي مي باشد را مي‌توان نام برد.

موارد استفاده پكيج فيلترشني :

  1.     آب استخر
  2.     حذف رنگ‌ها[در صورتي كه علاوه بر سليس از انتراسيد و يا كربن فعال درون فيلتر مصرف شده باشد]
  3.     آب برگشتي برج‌هاي خنك‌كننده
  4.     استخرهاي پرورش ماهي
  5.     فيلتراسيون فاضلاب‌هاي صنعتي و انساني
  6.     پيش تصفيه آب‌هاي سطحي نظير، رودخانه‌ها يا چاه‌ها
  7.     پيش تصفيه دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس (RO)
  8.     فيلتراسيون مصارف اب شهري و صنعتي مانند تصفيه‌ خانه‌هاي شهر و صنعتي

سازنده دستگاه [RO] تصفيه آب صنعتي(مشاوره رايگان تخصصي)

  فيلترهاي كربني

 فيلترهاي كربني دقيقا همان فيلترهاي شني هستند با اين تفاوت كه مواد تشكيلدهنده درون فيلتر كربني علاوه بر سه لايه‌ي مش بندي شده سليس نام برده درون فيلترهاي شني [به ترتيب از پايين به بالا درشت، متوسط و ريز] داراي انتراسيد ويا كربن فعال نيز مي‌باشد، كربن اكتيو جهت حذف كلر آزاد، رنگ، طعم، بو و مواد آلي موجود در آب مورد استفاده قرار مي گيرند، كه به اين دسته فيلترهاي شني، فيلتر كربني مي‌گويند.تفاوت سنگ انتراسيد با كربن فعال فقط در جذب و حذف كلر است به اين صورت كه كرين فعال كلر را حذف مي‌كند اما انتراسيد قدرت حذف كلر را ندارد اما هر دو ماده توانايي حذف چربي، رنگ، بو،مزه و مواد الي موجود در آب را دارا هستند.

فيلترشنيFRP و يا همان فايبرگلاس يكي رايج ترين نوع جنس مخزن فيلتر است كه با ايجاد سرعت مناسب براي فيلتراسيون، تصفيه‌اي ايده آل را فراهم مي‌آورد. در هنگام تصفيه، آب كثيف از لوله ورودي وارد فيلتر مي شود. فشار پمپ و نيروي جاذبه، آب را از درون شن به سمت پايين هدايت مي‌كند و شن و ماسه‌هاي ريز هرگونه آشغال و مواد زائد را از آب مي‌گيرند.

بكار بردن فيلتر شني در استخرها، علاوه بر جداسازي ذرات معلق بالا تا حدود زيادي چربي‌هاي شناور در روي آب را نيز جذب مي‌نمايند.

دركف مخزن فيلترهاي شني نازل‌هايي با روزنه‌هاي بسيار ريز وجود دارد كه به علت قطر كم آن‌ها عبور شن و ماسه از آن‌ها مقدور نمي‌باشد، اما آب از داخل اين نازل ها عبور مي‌كند و از طريق لوله خروجي در زير مخزن اصلي فيلتر شني قرارر دارد خارج مي‌شود.

سازنده تصفيه آب صنعتي

انتخاب فيلتر شني به چندين عامل براساس نوع كاربرد مورد نياز از جمله ظرفيت، حجم، فشار كار، جنس و ابعاد دسته بندي مي‌شود.

فيلترهايشني تحت فشار در سايزها و جنس‌هاي متفاوتي ساخته مي‌شوند كه رايج‌ترين آن‌ها فيلترهاي شني عمودي با سر عدسي است. اين فيلترها با قطر مناسب از ورقفولادي و يا گالوانيزه به ضخامت اعلام شده در استاندارد و براي عدسي‌هاي فوقاني و تحتاني توليد مي‌شوند كه از داخل فيلتر براي بهبود كيفيت فيلتراسيون و افزايش عمر فيلترهاي تحت فشارابتدا عمل سند بلاست و سپس با 5 لايه پوشش اپوكسي و از خارج فيلتر شني با يك لايه ضد زنگ و دو لايه رنگ مخصوص رنگ آميزي و مورد استفاده قرار مي‌گيرند.همچنيون فيلتر شني‌هاي با ظرفيت بالا، مجهز به نازل‌هايي در قسمت فوقاني هستند كه آب را براي تصفيه بهتر بر روي بستر شني روي فيلتر پخش مي‌كنند و در كف اين فيلترها و زير آخرين لايه از سيليس درون آن، استرينرهاي[نازل‌ها] برنجي يا پلاستيكي جهت جمع آوري و عبور آب قرار دارند.

درجه و سايز بندي فيلترهاي شني به صورت زير تقسيم مي‌شوند:

  •     سيليس نمره يك از قطر 5/0 ميلي متر تا 5/1  ميلي متر.
  •     سيليس نمره دو از قطر 2 ميلي متر تا 5/3 ميلي متر.
  •     سيليس نمره سه از قطر 4 ميلي متر تا 8 ميلي متر.

بيشتر بدانيد : رايج ترين روش تصفيه آب صنعتي سيستم اسمز معكوس RO

مقدار سليس موردنياز كلي طبق مش بندي :

  •     سليس نمره 3 (درشت) در كف فيلتر به مقدار 20% كل
  •     سليس نمره 2 (متوسط) در وسط فيلتر به مقدار 20% كل
  •     سليس نمره 1 (ريز يا شكر) در قسمت بالاي فيلتر به مقدار 60% كل

نكتهنهايي طراحي اين است كه مطمئن باشيد آب به درستي در بستر جريان دارد و هيچمقدار از مايع توسط شن و سيليس از مسير جريان منحرف نمي‌شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۸:۵۳ ] [ آب پاك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی