آب خوراك اسمزمعكوس
ديدگاهي جديد از دنياي آب و فاضلاب و تصفيه آب

 فيلتر شني چيست؟ساخت فيلترشني چطور است ؟

سوالاتي در خصوص فيلتر شني

فيلتر شني و فيلتر كربني يا به عبارتي مديا فيلتر چه كارايي دارند؟

فيلتر شني يا صافي شني كه محتواي درون آنها متشكل از مشبندي سنگ‌هاي سيليس در سايز‌هاي مختلف است وظيفه حذف گل و لاي و ذرات معلق و به طور كل شفاف سازي آب را بر عهده دارد، اما فيلتر كربن يا ميا فيلتر كه متشكل از كربن و سليس هستند داري وظايف متعددي از جمله حذف بو،رنگ طعم و مزه و از همه مهمتر وظيفه ي حذف كلر را بر عهده دارد.

سلام تفاوت فيلتر شني اتوماتيك و دستي چيست؟

در فيلتر شني هاي اتوماتيك از شيرهاي برقي ويا پنوماتيكي به جاي شيرهاي دستي موجود در فيلترشني هاي دستي جهت بكواش و فست‌راين توسط PLCهاي فرمان صورت مي‌گيرد.

سرويس و شستشوي فيلتر شني به چه نحوي است؟

سرويس فيلتر شني شامل دو مرحله‌ي بكواش و فست راين است، كه در عمل بكواش فيلتر از پايين به سمت بالا و در فست راين فيلتر از بالا به سمت پايين توسط آب شسته مي‌شوند كه هر دو مرحله با تغيير حالت شيرهاي موجود در فيلتر شني صورت مي‌گيرد.

در شرح ظاهر اين فيلتر بايد گفت فيلتر شنيبه فيلتري مي گويند كه ميتواند املاح مخلوط در آب مانند شن، ماسه، گل و لاي، كدورت، كلر آزاد و ذرات معلق را حذف كند. ذراتي كه قطر آن ها بيش از 45 ميكرون باشد. اين فيلتر به دليل ارزان بودن و كارايي بالايي كه در دستگاه هاي تصفيه آب صنعتي، تصفيه آب استخر، تصفيه آب ورودي به ساختمان ها ومنازل مسكوني بسيار محبوب مي باشد. حال بايد توجه نمود هر صافي شني چه مشخصاتي دارد كه ما بايد به آن توجه كنيم.

فيلتر شني آب پاكسازان

عمده مصرف براي اين فيلتر براي نقاط و مكان هايي مي باشد كه نياز به انجام عمل تصفيه فيزيكي آب دارند. متاسفانه سيستم تصفيه آب شهري درايران ناقص بوده و ايرادات زيادي دارد و از طرفي آب شهري به دليل لوله كشيقديمي و فرسوده از كدورت بسيار بالايي برخوردار است و آبي كه به دست مصرف كننده ميرسد از استاندارد هاي حداقلي برخوردار نيست. همچنين سيستم گندزدايينيز براي اين آب شهري درست اجرا نشده و معمولاً به دليل نداشتن ابزارهاي كنترلي، بيش از حد مجاز از مواد گندزدا مانند كلر در آب استفاده مي شود.

كاتالوگ فيلتر شني

بخشي از توضيحات كاتالوگ و يا دفترچه فيلتر شني آب پاكسازان، در ابتدا بايد توجه داشت كه فيلتر شنيتوانايي حذف ذرات معلق در آب را دارند اين بدين معنا است كه آب ورودي به فيلتر شني تصفيه فيزيكي شده و آب خروجي از آن آبي زلال و شفاف و به دليل وجود كربن در داخل فيلتر شني عاري از كلر رنگ بو و مزه مي باشد بهصورت كلي فيلتر شني همانند مرحله ۱ ۲ و ۳ در دستگاه تصفيه آب خانگي عمل ميكند تنها با اين تفاوت كه صافي شني توانايي حذف گل و لاي با دقت بيشتر و مقدار آب بسيار بيشتر است.

همانطور كه مي دانيد كلر بيش از حد در آب باعث ايجاد ناراحتي هاي پوستي ومشكلات تنفسي مي شود همچنين اين كلر آزاد نيز در آب براي دستگاه تصفيه آب صنعتي مضر بوده و در صورت ورود كلر به فيلتر ممبران كه همان فيلتر اصلي دستگاه مي باشد فيلتر ممبران ظرف مدت ۱۶ ساعت از كار مي افتد. به همين دليلاست كه فيلتر شني محبوبيت بسيار زيادي در بين كاربران دارد.

طراحي و ساخت فيلتر شني

شما بايد بدانيد آبي كه قرار است توسط فيلتر شني تصفيه شود چه مقدار كدورت دارد، شما حتي مي بايست ميزان كلر آزاد در آب را نيز آناليز كرده تا در طراحي فيلتر شني لحاظ شود. اين دو آيتم باعث مي شود كه فيلتر شني شما عملكرد عالي از خود نشان دهد و تمامي ذرات معلق موجود در آب را حذف نمايد، لازم به ذكر است كه علاوه بر كدورت و ميزان كلر آزاد موجود در آب شما مي بايست مشخص نماييد چه مقدار آب در واحد زمان را تصفيه كنيد به عنوان مثال شما براي يك دستگاه تصفيه آب صنعتي و يا يك واحد مسكوني و حتي يك مجتمع چقدر آب در ۲۴ ساعت نياز داريد.

جنس فيلتر شني آب پاكسازان

جنس بدنه فيلتر چگونه باشد بايد توجه داشت كه صافي شني را ميتوان از از جنس استنلس استيل، كربن استيل، فايبرگلاس يا همان FRP، گالوانيزه ساخت. بايد توجه نمود كه نوع آب ورودي به فيلتر شني چه مي باشد تا متناسب با آن جنس فيلتر را مشخص كرد به عنوان مثال در تصفيه آب دريا از فيلترهاي شني با جنس استنلس استيل و يا اف آر پي ( فيلتر شني FRP) استفاده مي شود.

البته در فيلترهاي شني با جنس كربن استيل كه به فيلتر شني فلزي معروفند بايد از پوشش اپوكسي مناسب استفاده شود. اين پوشش مي بايست بر روي فيلتر شني با حداقل 200 ميكرون رنگ با اجراي سند بلاست صورت بگيرد. اجراي پوشش اپوكسي در شركت آب پاكسازان به صورت زير انجام مي گيرد.

Dry Film Thickness per Coat 3 Coat Painting Method No. of Coat Paint Name & Treatment Process
Blast cleaning SIS SA 2 ½ Surface preparation At shop

 

80 microns AL 1 (P-04) Epoxy Polyamide Zinc Rich 1st Coat
120 microns AL 1 (P-14) High Build Epoxy Polyamide Intermediate 2nd Coat
50 microns AL 1 (P-23) Polyurethane Aliphatic Finish Coat 3rd Coat

 

بايد توجه داشت كه اجراي مناسب پوشش اپوكسي در طول عمر فيلتر شني تاثير مستقيمي دارد به طوري كه اجراي نامناسب پوشش باعث خرابي فيلتر ظرف مدت شش ماه مي گردد از طرفي با اجراي درست و اصولي پوشش اپوكسي طول عمر فيلتر شنيبه بيش از از ۸ تا ۱۰ سال مي رسد. اين فيلتر ها به دليل هزينه اوليه كم و هزينه نگهداري ناچيز بسيار معروف اند لذا در نحوه اجراي پوشش در فيلترشكني خود اطمينان حاصل نماييد.

انواع فيلتر شني

فيلترهاي شني نوع سليس و يا همان شن داخل فيلتر شني مي باشد اين ماده كهبه تثليث معروف است دانه بندي هاي مختلفي داشته و به صورت دانه بندي شده در داخل فيلتر قرار مي گيرد سيليس فيلتر شني از لايه درشت كه سنگهايي در حدود ۸ الي ۱۲ ميليمتر مي‌باشند در كف فيلتر شني و به عنوان لايه اول از پايين ريخته مي شود بعد از آن سليس با اندازه ۵ الي ۸ ميليمتر به عنوان سليس متوسط بر روي سليس درشت قرار مي‌گيرد بعد از سليس متوسط اصلي‌ترين لايه فيلتر شني كه همان سليس شكري باشد قرار مي گيرد اين سنيس ابعاد و اندازه اي در حدود يك الي سه ميليمتر داشته و در بالاي لايه متوسط قرار مي گيرد اين لايه كليه كار تسويه را انجام داده و حذف گلاي و ذرات معلق در آب به واسطه وجود اين لايه مي باشد. در فيلترهاي مديا نيز كه نوع خاصي از فيلترهاي شني مي باشند بعد از لايه شكري از كربن اكتيو يا همان كربن فعال استفاده مي كنند. اين لايه با حذف كلر آزاد موجود در آب آب را تصفيه كرده وهمچنين رنگ بو طعم و مزه را از آب حذف مي كند. انتخاب نوع درست سليس و كربن در فيلتر شني از لحاظ جنس و سايز سليس بسيار مهم است بسيار ديده شده كه فيلتر شني توانايي حذف ذرات معلق را به طوري كه آن فيلتر طراحي شده از خود نشان نداده است و با تعويض سليس و كربن آن اين مشكل برطرف شده است.

لوله كشي فيلتر شني

لوله كشي در فيلترهاي شني مي تواند از جنس يو پي وي سي ( UPVC ) آهن، گالوانيزه و يا پلي اتيلن باشد. نكته مهم در لوله كشي اين است كه سايز لولهبايد متناسب با ظرفيت فيلتر و ميزان آبدهي آن در ساعت باشد به عنوان مثال اگر شما فيلتر شني با قطر يك متر را انتخاب نماييد و لوله كشي نصب شده روي آن سايز ۴ اينچ را داشته باشد باعث ورود آب زيادي به فيلتر شده كه مشكلاتي از قبيل افزايش سرعت خطي به هم ريختن لايه هاي سيليس و فيلتر نشدن آب را به همراه دارد. بايد توجه نمود كه لوله كشي فيلتر شني نقش بسزايي در بكواش فيلتر يا همان شستشوي فيلتر دارد.

نگهداري فيلتر شني

پر اهميت در نگهداري از فيلتر شني و كارايي بهتر آن مي شود انجام عمل بك واش مي‌باشد. به صورت كلي در حالت نرمال و حين‌كار فيلتر آب از بالا وارد شده و پس از عبور از لايه هاي سيليس از كف فيلتر شني خارج ميشود. در حالت بكواش آب از پايين فيلتر وارد شده و از بالا خارج ميشود. اين كار باعث شستشوي فيلتر و مواد داخل آن مي شود. شما مي بايست بسته به كدورت آب ورودي از روزي يك بار تا دو هفته يكبار با باز و بسته كردن شير هاي نصب شده روي فيلتر شني، فيلتر شني خود بكواش را نماييد. شما مي توانيد در حين انجام عمل بكواش آب كثيفي كه از فيلتر شنيخارج مي شود را مشاهده نماييد. اين عمل در حدود ۱۵ الي ۴۵ دقيقه براي هر فيلتر زمان مي‌برد. بهتر است علاوه بر پمپ شستشو از بلوئر هوا براي بكواش بهتر فيلتر شني استفاده كرد. استفاده از بلوئر هوا در شستشوي فيلتر شني مي توانند ۵۰% شست و شو را بهتر نمايد.

فيلتر شني توانايي شيرين كردن آب را دارد ؟

زميني كه در آن زندگي مي‌كنيم به دليل فراواني آب در سطح آن همچون اقيانوس‌ها، دريا ها و… به سياره آبي رنگ معروف در دستگاه آب شيرين كن صنعتي است. با اين حال تنها ۲.۵ درصد از تمام اين آب هاي روي زمين قابل شرببوده كه حجم عظيمي از آن به صورت برف و يخ ، غير قابل استفاده مي باشند و تنها ۰.۳ درصد از آن به صورت مايع و قابل دسترس مي‌باشد كه مي‌توان از آن استفاده كرد. كه اين آب در صنايع مختلف همچون :

  • كارخانه‌توليد آب جهت شرب
  • صنعت دام و طيور
  • صنعت كشاورزي
  • صنعت پزشكي، دارو سازي و آزمايشگاهي

و غيره در حال استفاده مي‌باشد پس مقداري كمي براي شرب باقي مي‌ماند.

تاريخچه آب پاكسازان

شركت تصفيه آب و فاضلاب گروه صنعتي آب پاكسازان از ابتداي فعاليت خود و با اتكا به دانش ، تخصص و تجربه كارشناسان خود توانسته است اجراي بيش از ۳۵۰۰ پروژه موفق در زمينه سيستم هاي تصفيه آب و فاضلاب را بر اساس آخرين دستاورد هاي علمي و فني روز در كارنامه خود به تثبيت برساند و به واسطه حجمعظيم توليدات توليدات موفق گرديده تا كيفيت ، سرعت ، قيمت و خدمات پس از فروش خود را به ايده آل ترين سطح ممكن برساند.

شركت آب پاكسازان

شركت آب پاكسازان با برند تجاري PRIME AQUA در سال ۱۳۷۷فعاليت خود را بهصورت حرفه اي در زمينه مشاوره ، طراحي و ساخت سيستم هاي تصفيه آب ، تصفيه فاضلاب و مواد شيميايي آغاز كرده است. واحد بازرگاني است شركت با توجه به نياز بازار و شركت ها اقدام به واردات تمامي تجهيزات به روز سيستم هاي تصفيه آب و فاضلاب مينمايد. واحد فني شركت آب پاكسازان پر سابقه ترين واحد شركت بوده و از بدو تاسيس شركت تا به امروز با تكيه بر مهندسين خلاق و تكنسين هاي مجرب خود با ايجاد محيطي پويا و كارا به ارايه خدمات فني و مهندسي مي پردازد.

بازديد از محل

شركت آب پاكسازان در همه مراحل اجرا و فروش دستگاه تصفيه آب صنعتي ابتدااز محل نصب دستگاه بازديد به عمل مي آورد تا نسبت به شرايط محيط و همچنين شرايط جوي نوع شاستي و قطعات مورد نياز اقدام به تهيه گزارش مي نمايد.

كارشناسي در محل

پس از بررسي شركت آب پاكسازان از محل بازديد و ارائه گزارش، يك تيم كارشناسي به محل اعزام مي شوند تا نسبت به تهيه نمونه برداري از آب منطقه اقدام نمايند . جواب آزمايش آب منطقه به همراه گزارش تيم طراحي و تيم كارشناسي تحوبل واحد برآورد هزينه خواهد شد .

برآورد هزينه

واحد برآورد هزينه با توجه به جواب آزمايشگاه و همچنين گزارش تيم طراحي وشركت آب پاكسازان نسبت به برآورد هزينه دستگاه تصفيه آب مورد نياز مشتري، سختي آب منطقه و همچنين شرايط جوي اقدام مي كند. در نهايت تيم فروش نوين تصفيه پارس با تمامي گزارشات مندرج قيمت نهايي را اعلام مي كند .

نصب و تحويل دستگاه تصفيه صنعتي

پس از گذشت همه مراحل فوق و پرداخت هزينه هاي دستگاه تصفيه آب صنعتي، دستگاه به همراه يك تيم نصب و راه اندازي به محل اعزام مي شوند. پس از نصب وتحويل دستگاه كليه آموزش هاي اوليه به يك اپراتور كه از طرف مشتري معرفي مي شود آموزشهاي لازم داده مي شود و از آن تاريخ گارانتي و خدمات پس از فروش محصول داراي اعتبار مي باشد.

سايت تصفيه آب abpaksazan.com به عنوان يكي از اولين و بزرگ ترين ارائه دهندگان و سازندگان با ❤️ دستگاه تصفيه آب صنعتي با تجهيزات جانبي اصلي؛ برندهاي مختلف در مقياس هاي خانگي، نيمه صنعتي و صنعتي ro جهت ارائه خدمات بهتر و پاسخگويي به سوالات شما مشتريان خريد تصفيه آب و مشاوره براي خريد محصول، امكان مشاوره رايگان تلفني را ايجاد كرده است.

دسته بندي تصفيه آب : https://abpaksazan.com/category/water-treatment/

ليست قيمت فيلتر شني

با توجه به ورود به سال ۲۰۲۱ و آغاز سال ۱۴۰۰ فروش ويژه با قيمت همكار و ارائه ليست قيمت هاي فيلتر شنياز طريق كانال هاي ارتباطي ما، مي توانيد سفارش خريد خود را با اطمينان خاطر، گارانتي كيفيت محصول و قيمت مناسب به كارشناسان فروش آب پاكسازان بسپاريد.

شركت مهندسي آب پاكسازان توليد كننده انواع فيلتر شني،جهت خدمات خريد انواع و اقسام فيلترشني آماده همكاري با مشتريان ارجمند ميباشد. از اين رو جهت خريد فيلترشني با بخش فروش و يا بصورت آنلاين درج سفارش نماييد.

قيمت فيلتر شني

در تمامي شبكه هاي اجتماعي شركت آب پاكسازان از جمله (يوتيوب ،واتساپ، لينكدين، تلگرام، اينستگرام و… ) فيلترشني هاي توليد شده توسط تيم مهندسي آب پاكسازان، مشخصات فني و قيمت مدل هاي از انواع فيلتر شنيفايبر گلاس و فولادي در دما و فشار كار هاي مختلف از معروف ترين برندهاي داخلي توليدي شركت و خارجي با گارانتي اصلي و مادام العمر، جهت بررسي و خريد شما مشتريان عزيز و گرامي ارائه گرديده است.

مواد شيميايي فيلتر شني

  • سيليس هاي تصفيه آب
  • آنتراسيت هاي تصفيه آب

فيلتر شني بر اساس نوع بستر

  1. بستر تك لايه
  2. بستر دو لايه
  3. بستر سه لايه و بيشتر

سايت تصفيه آب پاكسازان سازنده و طراح انواع فيلتر شنيو فيلتر كربني براي استفاده در صنايع مختلف مي‌باشد و در كنار اين امكان مشاوره براي خريد محصولات تصفيه آب خانگي و تصفيه آب نيمه صنعتي و حرفه و تخصص اصلي آب شيرين كن هاي صنعتي را هم در اختيار شما قرار داده است. در صورت تمايل و نياز به مشاوره با مراجعه به abpaksazan.com با كارشناسان آب پاكسازان در ارتباط باشيد.

با توجه به آنچه گفته شد بهتر است براي خريد فيلتر شنيشركت تصفيه آب و فاضلاب گروه مهندسي آب پاكسازان را اولويت، در ليست برنامه‌هايي قرار دهيد كه در سال 1400 قصد داريد انجام دهيد و چه بهتر كه اين اتفاق با شروع سال جديد همراه باشد.

☎️ تلفن تماس شركت : ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ واحد فروش 📞 مشاوره رايگان : ۰۹۱۶۶۹۱۵۰۹۰ مهندس قدكساز

شركت تصفيه آب پاكسازان در خدمت شماست.

شركت طراحي وب سايت در اهواز

طراحي سايت، به خصوص در حال حاضر كه مردم اغلب كشورهاي جهان درگير ويروسمنحوس كرونا يا همان كويد 19 هستند، بيش از پيش اهميت يافته است با داشتن سايتي مفيد شما قادر خواهيد بود هم به خود و هم به ديگران از همه لحاظ كمك شاياني كنيد. در شرايطي كه نه تنها در استان خوزستان بلكه در شهر اهوازو كل كشور عزيزمان ايران؛ بلكه تمامي جهان در حال دست و پنجه نرم كردن با يكي از مرگبار ترين ويروس‌هاي جهان در طول تاريخ است اما زندگي افراد نيز در حال تغيير و همراهي با اين ويروس است اولين اتفاق در زندگي روزمره نياز به خريد و تهيه مايهتاج خانه و زندگي بوده و اين دقيقا اولين موج احساس نياز به خريد‌هاي اينترنتي و بدون استرس و مراجعه حضوري بود اين موضوع طراحي سايت را به يكي از پر تكرارترين درخواست‌ها در دنياي تجارت الكترونيكطي چند ماه اخير تبديل كرد، طراحي سايت در اهواز نيز دقيقا با اين چنين برخوردي روبه رو شد و ما در لوگو پلاس تمامي تلاش خود را براي ارائه بهترين خدمات طراحي سايت در خوزستان به كار برده‌ايم.

اگر با جستجوي عبارت هاي زير به اين صفحه رسيديد، اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه خدمات طراحي سايت تيم لوگو پلاس تنها محدود به استان خوزستان و شهر اهواز نيست. اشاره ما به حضور در اين شهر به دليل جنبه معرفياين شركت و همچنين محل استقرار ساختار اداري و تيم اجرايي است.

  • طراحي سايت در اهواز
  • آموزش طراحي وب سايت در اهواز
  • سئو سايت در خوزستان
  • طراحي اپليكيشن اهواز
  • شركت نرم افزاري اهواز
  • شركت طراحي وب سايت در اهواز
  • طراحي سايت در خوزستان

بهينه سازي سايت در اهواز

اينكه شما به دنبال سئو سايت در اهواز و يا در هر كجاي كشور خود هستيد نشان مي دهد كه در حال حاضر يك وب سايت داريد، اما هدف ما از معرفي اين خدمت به شما اين است كه بنا بر تجربه، مشتريان زيادي داشتيم كه پس از آشنايي با تيم ديجيتال ماركتينگ لوگو پلاس و مشاهده نمونه كارهاي طراحي سايت ما، سريعا تصميم به طراحي مجدد سايت خود گرفتند. شايد شما از ظاهر سايت خود چندان راضي نباشيد و يا اينكه وب سايتتان در موبايل به درستي نمايش داده نمي شود و اصطلاحاً ريسپانسيو نيست، در اين صورت تيم ديجيتال ماركتينگ لوگو پلاس آماده ارائه خدمات طراحي سايت نيز به شماست

لوگو پلاس متشكل از تيم جوان و خلاق طراحي در كنار واحد تحقيق و توسعه ، همگام با آخرين دانش روز دنيا، تمام نيروي خود را در جهت طراحي وب سايت هاي حرفه اي و متمايز، جهت كسب رضايت حداكثري مشتريان به عنوان شركاي تجاري خود بكار گرفته است. لوگو پلاس تيم بر اصول مشتري مداري ، پشتيباني گسترده وانطباق با دانش روز دنيا توانسته سهم مهمي در بازار IT كشور بدست آورد. لوگوپلاس ، با بيش از 15 سال سابقه فعاليت و افزون بر 500 پروژه اجرا شده در زمينه خدمات برندينگ حرفه اي در كنار شماست، در كنار زيبايي ، طرح شما را به عملكردهاي تجاري برند نيز مجهز مي كنيم تا شما پيروز بازار رقابت باشيد.

منبع:https://www.chetor.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۱۶:۳۶ ] [ آب پاك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی